Geboortekadootjes, onmisbaar item voor de pamperzak!

Ik kreeg van mijn vriedin bij de geboorte van mijn dochter, het meest praktische zelfgemaakte kado ooit!
Een verzorgingskussen om mee te nemen! Dit werd al snel een onmisbaar item in mijn pamperzak...

Nu ik zelf het naaien geslagen ben, dacht ik, dit maak ik ook voor mijn zwangere vriendinnen. En ja, er zijn er ondertussen al 3 vanonder mijn machine gerold.
Ik maakte 2 verschillende versies.

De eerste versie is gebaseerd op een link die ik vond op Pinterest.



Het eerste kussen maakte ik voor Felice, dochtertje van een collega'tje op school.
Ik gebruikte hiervoor een effen katoentje (van bij Habiba) voor de zakken, met contrasterend biaislint met een kantje. Een geplastificeerd katoentje, van Petit Pan, om de baby op te leggen en gewatteerde katoen, wederom van Petit Pan, voor de buitenkant.
Eerder op mijn blog vertelde ik over mijn eigen label en dat ik het voor het eerst gebruikte met dit verzorgingskussen.

Ik was zelf enorm blij met het resultaat. Het was de eerste keer dat ik werkte met geplastificeerde stof. Het stikken ging iets stroever, maar verder had ik geen problemen.



Stof: 
Katoen zakjes - van bij Habiba
Geplastificeerd katoen - Iroquois rose van Petit Pan
Gewatteerd katoen - Sioux blue van Petit Pan


Van deze versie maakte ik nog een exemplaar voor Liam, het zoontje van de keeper van Wolvertem, waar mijn man voetbalt.
Deze maakte ik ook met stofjes van Petit Pan.

 
Stof: 
Katoen zakjes - van bij Habiba
Geplastificeerd katoen - Coquelicot prune van Petit Pan
Gewatteerd katoen - Coquelicot vert van Petit Pan

Het verzorgingskussen dat ik van mijn vriendin kreeg, was iets anders. Daar waren de zaken ook gewoon in afwasbare stof, aan de voeten van de baby.
Zoals deze...
Deze maakte ik voor Mattiz, ook een zoontje van een ploegmakker van mijn man.




Stof: 
Toile Cirée van op de markt in Vilvoorde
Gewatteerd katoen - Okiko azur van Petit Pan
 
Er zullen nog meer van deze kussens volgen... Dit is echt hét perfecte creatieve kado! En helemaal niet moeilijk... :-)

Kleine Felice kreeg van mij nog iets extra.
Wat dat was, volgt in een volgend blogberichtje.

Tot heel binnenkort!

Magnifieka


 

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!