Een speels rokje voor mijn popje...

Aaah, vakantie...
Tijd om al mijn onafgewerkte stukken eindelijk helemaal af te werken...
Ik heb de slechte gewoonte om aan iets nieuw te beginnen, wanneer ik eraan denk... Dan denk ik: Oh ja, dat wil ik ook nog maken, hop tekenen we even het patroon en boem, een nieuw project... En zo heb ik hier altijd een mini-collectie aan niet afgewerkte kledingstukken liggen.

Daarom lijkt het nu alsof ik aan een Speedy Gonzalez-tempo werk, maar schijn bedriegt... :-)
Ik werk deze week een aantal 'wachtende' stukken af. Gelukkig heeft mijn kleuter-dochtertje op niet-schooldagen een middagdutje (lees: 3 uurtjes) nog echt nodig en geeft ze me zo de tijd om bijna dagelijks even achter mijn machientje te kruipen... Broer zijn dutjes zijn iets minder lang, maar ik kan er wel iets mee...


Vorige week stelde ik me kandidaat voor de patroontest van Compagnie M, voor de Lotta rok.
Jammer genoeg werd ik niet geselecteerd. 
Toch een beetje ontgoocheld, ging ik diezelfde avond nog aan de slag met het patroon van een ander rokje dat ik van Compagnie M nog in mijn kast had liggen. Het Swing rokje!

In één van mijn dozen had ik het perfecte stofje liggen, een gebloemd ribfluweel... Ik kocht het deze zomer bij Pauli in Leuven.
Als voering voor de zakken en de stolpplooi, gebruikte ik een fuchsia katoentje van bij Habiba. De limoen paspel bestelde ik bij Ki&Ko. Rits van bij Veritas.

Ik verwerkte mijn labeltje nog eens, na lange tijd. Ik vind het net een beetje te groot om het, bij kleding, aan de buitenkant te gebruiken. Voor accessoires kan het zeker.
Bij deze nu dus aan de binnenkant.



Ik leerde ook weer wat bij, dat ik altijd leuk. Ik maakte voor het eerst een tailleband met knopenelastiek, met deze fantastische tutorial van Compagnie M.
De automatische knoopsgatfunctie op mijn naaimachine werd ook voor de allereerste keer uitgeprobeerd. Fantastisch hoe gemakkelijk dit is!! En ik die er eigenlijk beetje bang voor was! Pfoe, waarvoor? Peanuts! :-)

Deze namiddag mocht mijn popje passen en ze vond het fantastisch!! Ze zag een mini-fotoshoot wel zitten, hoewel ze geen zin had om naar de lens te kijken. 
"Ik ben aan't bellen blazen, mama..." 
Okee dan, liefje... :-/


Heerlijk patroontje, met een fantastisch rokje als logisch gevolg!
 

Benieuwd naar mijn volgende projectjes?




Tot binnenkort!

Magnifieka









Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!