Josie/Ocean jumpsuit

Toen eind april de nieuwe La Maison Victor uitkwam wist ik zeker dat ik me een Josie jumpsuit met de Ocean top zou maken, dus ging ik op zoek naar stof!

Bij Bellelien vond ik mijn goesting. Ik koos voor een stofje van Art Gallery, Hello Bear Summit Twilight.  Een prachtig stofje dat ook bestaat in een lichtere versie.

Omdat ik zeker wilde zijn dat de jumpsuit goed paste, besloot ik een testversie te maken in baalkatoen en canvas van Ikea.
Ik maakte weer maat 42, deze keer omdat het toch een broek is en in katoen heb je dan niet veel speling. De testversie bleek net iets te ruim. Ik deed aan elke buitennaad 1 cm af, van boven tot onder. Zo kwam ik uit op de perfecte maat.

Een jumpsuit in katoen is natuurlijk niet zo heel makkelijk om aan en uit te doen en dat bleek zo met de testversie, dus zette ik in de uiteindelijke versie een blinde rits.
Ik knipte het rugpand in twee en tekende 1,5cm bij aan de naad, voor de rits. 

Ik ben super tevreden met het resultaat! Een prachtige jumpsuit met een maximum aan draagcomfort!
Misschien maak ik binnenkort nog wel eentje…



Magnifieka

Follow Me on Pinterest

Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!