Blog tour Compagnie M: Susanne cardigan x 2

Of ik opnieuw een patroontje wilde testen, op een gezellige naai-avond bij haar thuis? Ja hoor, zonder twijfel!

Ook dit nieuwe patroon beviel me wel. Eens iets anders dan rokken en jurkjes. Een cardigan! En wat voor één! Er zijn verschillende opties om uit te kiezen: lange versie, korte versie, basic versie zonder beleg, gedubbeld voorpand, volledig omkeerbaar,... Alles om er een unieke versie van te maken.

Naar een prachtig voorbeeld van Marte, besloot ik om ook te spelen met de goede en de slechte kant van mijn stof. Ik koos dus voor een hele basic Susanne, zonder beleg. Dat maakte dat mijn cardigan op een wip in elkaar stak! 

Het plan was om mijn randen af te werken met een rolzoom, maar Marte raadde me dat af, omdat de stof te veel rafelde. 
Dus op zoek naar plan B! Biaislint dan maar... Dankzij Els van Lielebeesje vond ik dé perfecte combinatie, met een bronzen lint. Nogmaals bedankt, Els.



Marte overtuigde me om, zoals zij gedaan had, de biais met de hand te naaien, maar na 10cm gaf ik op! Daar heb ik het geduld niet voor. Bij mij moet het vooruit gaan. Dus naald en draad aan de kant en terug de naaimachine dichterbij. :-) 
Respect voor Marte...!





Voor Fien koos ik voor de korte versie, dubbelde de voorpanden en werkte met beleg aan het rugpand. Ik werkte de cardigan af met een siersteek.


Het resultaat is heerlijk schattig! Dochterlief sprong een gat in de lucht en zou zelfs gaan slapen met haar Susanne, als ze mocht. 
Sindsdien gaat hij was in, was uit! Zelden werd een zelfgemaakt kledingstuk zo veel gedragen!

Dat maakt mij natuurlijk super blij!






Mijn versie werd ondertussen ook al ontelbare keren gedragen en mocht ook evenveel complimentjes in ontvangst nemen! 

Gisterenavond maakte ik nog een tweede Susanne, deze keer de korte versie. Zal net iets makkelijker zijn onder mijn jas.
Omdat ik hem zo prachtig vind, krijgt hij een apart blogbericht. Maar... hier alvast een voorproefje. :-)



Als laatste, nog een dank je wel aan Marte, om ons thuis te ontvangen en ons te laten kennismaken met Susanne. Het was een gezellige avond en leverde ons allen een unieke cardigan op.

Een top patroon! Knap werk alweer! Proficiat Marte!

Wil je zelf graag aan de slag met dit fantastische patroon? Aarzel dan niet en bestel deze week nog jouw patroon, met de code SUSANNE10 krijgt iedereen 10% korting tot 20 maart.


Magnifieka



Follow Me on Pinterest





Populaire posts van deze blog

Nieuw patroon van Fibre Mood: Wallys

Blogtour: Veel 💛💛💛 voor Frederique!

Instant crush: Dolores and me!